Skip to main content

NIGHTSTALKER – “Great Hallucinations”



I’m getting better, every time…

Δεν νομίζω να υπάρχει σημερινό ελληνικό συγκρότημα που χαίρει μεγαλύτερης εκτίμησης από τους Nightstalker. Σίγουρα δεν είναι οι μόνοι, βρίσκονται όμως στο σημείο να κυκλοφορούν τον έναν καλύτερο δίσκο από τον άλλον και να γίνονται bigger από το ένα tour στο επόμενο. Η τελευταία τριετία ήταν γεμάτη με όλα αυτά κι αν μη τι άλλο το “Great Hallucinations” ήρθε και συνεχίζει ακριβώς εκεί που σταμάτησε το “As Above, So Below”, κάπου κοντά στην κορυφή δηλαδή!

Το “Black Cloud” αποτελεί την καλύτερη εισαγωγή. Ριφ και φωνή σαν εναρκτήρια κλωτσιά ότι τίποτα δεν άλλαξε, κανείς δεν χαλάρωσε και συνθετικά θα περάσουμε καλά με αυτά τα 8 τραγούδια τον Οκτώβρη! Η γλυκιά μαχαιριά του “Sweet Knife” δεν κρατάει τους τόνους χαμηλά για πολύ, σύντομα με τις ρυθμικές σχεδόν Sabbathικές αλλαγές του εξελίσσεται σε κολοσσό που θα βρει μια μόνιμη θέση στο setlist τους και σε sing-along καταστάσεις.

“Sad Side of the City”, ελληνική ίσως κι ευρωπαϊκή πραγματικότητα, διαφορετική παραγωγή στα φωνητικά, σχεδόν καθαρή, όμως στα επτά αυτά λεπτά είναι σαν να ανακαλείς σε daydreaming όλη τη τριακονταετία των Nightstalker. Και αν σου έρχονται δάκρυα είναι από τη χαρά ότι έζησες αυτά τα χρόνια κι ακόμα σε εκπλήσσει πόσο μάλλον καθόλου δεν σε κουράζει, όχι εύκολη δουλειά! Για όλους μας! Θέλει πίστη και φαντασία μ’ αυτό που κάνεις.

Στη μέση του δίσκου τα “Seven Out of Ten” και “Cursed” δίνουν ένα πιο ήπιο τόνο, με κάποιες διαφορετικές χροιές στη φωνή του Argy και έξυπνα μουσικά περάσματα με αρκετές αλλαγές και αργόσυρτα σημεία. Έχουν περάσει 25 λεπτά γεμάτα δύναμη και συναίσθημα, κι ακόμα έχεις ανυπομονησία, τι άλλο σου επιφυλάσσει αυτή η κυκλοφορία;

Οι φωνές μέσα στο μυαλό μας δεν σταματούν στο “Half Crazy”, συνθετικά μπορούν να αποκαλεστούν γίγαντες αν έχουν αυτή την ευκολία να γεμίζουν με τέτοια no-nonsense τραγούδια ένα άλμπουμ! Μπορεί συχνά να νομίζεις ότι αυτή η στιγμή έχει επαναληφθεί κάπου στη δισκογραφία τους, όμως οι ιδέες τους και ο τρόπος που τις ντύνουν είναι κάθε φορά διαφορετικός. Ίσως η μαύρη μαγεία του ήχου των δαιμόνων από το “As Above, So Below” να υπάρχει ακόμα και εδώ. Μετά το “Hole in the Mirror” έρχεται το κλείσιμο του δίσκου και με βάση αυτό το ψυχεδελικό εξώφυλλο και την αισθητική της δεκαετίας του ’70 που είναι διάχυτη σ’ όλη τη διάρκεια αναμένουμε για τις “Great Hallucinations”.

Ένα επτάλεπτο anthem, συνοψίζει την επιτυχημένη συνταγή, δεμένη rhythm section που δεν χωλαίνει πουθενά, κιθαριστικές rock ‘n’ rollιές με περίσσια ποιότητα και τέχνη, έξυπνη σύνθεση και όλη η ψυχή σ’ αυτή τη φωνή που τόσες φορές μας βούρκωσε… how many times… Μουσική βγαλμένη από την καρδιά της παρέας που μας κρατάει συντροφιά και τους το ανταποδίδουμε τόσες δεκαετίες πια! Θέλω να το ακούσω ζωντανά αυτό το άλμπουμ όλο, γίνεται;

Το εξώφυλλο είναι για δεύτερη φορά Grateful-τέλειο! Η παραγωγή τόσο καλή που αναρωτιέσαι τι γινόταν τα παλιά τα χρόνια και το συγκρότημα δεν ακουγόταν όπως ζωντανά; Επίσης πως είναι εφικτό να κρατάει ακόμα η σπίθα της σύνθεσης και η όρεξη για εξέλιξη στην μπάντα; Αυτό το φθινόπωρο έχει μόνο έναν δίσκο για να περάσεις καλά. Δεν είναι παρά η συνέχεια ενός απίθανου ταξιδιού των Nightstalker που όπως λένε I need your love… Σε μας το λένε, αυτό κάνουμε τόσο καιρό, μια αμφίδρομη σχέση γεμάτη ηχητικές παραισθήσεις. Τριάντα χρόνια κι είναι σαν ο πρώτος δίσκος τους!


Βαθμολογία: 95/100


Για το Rockoverdose.gr
Τσιρώνης Δημήτρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 12 Σεπτεμβρίου 2019
https://rockoverdose.gr/portfolio-view/nightstalker-great-hallucinations/

Popular posts from this blog

STAR.GATE – “The Dream”

Είναι καλό να μιλάς όταν έχεις κάτι να πεις. Να τραγουδάς όταν το τραγούδι σου αξίζει. Να κυκλοφορείς τη μουσική σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να δείχνεις ότι γουστάρεις αυτό που κάνεις, ότι το δούλεψες μέχρι να το λατρέψεις και μετά το έστειλες έξω στον κόσμο να κάνει το ταξίδι του. Αυτό είναι ευδιάκριτο στο νέο “Miracle” των Star.Gate από τη Θεσσαλονίκη. Η μπάντα που είναι γνωστή για τις άριστες melodic metal συνθέσεις της έχει κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ από το 2004. Το πρώτο κι ομώνυμο, σε κλασικά Heavy Metal μονοπάτια, την αναγέννησή τους “Reborn” εννιά χρόνια μετά όπου τονίσανε τον neoclassical και power metal – hard rock ήχο τους όπως και στο επόμενο “Longing for Light” του 2016, για να φτάσουν σήμερα στο όνειρό τους “The Dream”. Εδώ κάνουν πραγματικότητα αυτά που έδιναν λίγο – λίγο όλα αυτά τα χρόνια. Με ωριμότητα, μεστές συνθέσεις και παραγωγή που αναδεικνύει τα τραγούδια τους, παρουσιάζουν ένα έργο σύγχρονου melodic metal με αρκετές πινελιές συμφωνικ

Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier

ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier Δημήτρης Τσιρώνης Σεπτέμβριος 2, 2020 Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier https://open.spotify.com/episode/5jG5tT0G85FxY0QkwyDV2M Στο δωδέκατο επεισόδιο των Beater Casts, ο Δημήτρης Τσιρώνης σου διαβάζει απόσπασμα από το βιβλίο «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier. «Εσάς; Τι θα σας έλειπε περισσότερο, αν ήταν να χαθεί για πάντα από τη ζωή σας;» Αυτό αναρωτιέται η διακεκριμένη ανθρωπολόγος Françoise Héritier (Φρανσουάζ Εριτιέ) συνθέτοντας σταδιακά ένα μωσαϊκό μικρών προσωπικών «τίποτε», με τον αναγνώστη να βρίσκει τον εαυτό του τρώγοντας πεταλίδες πλάι στο κύμα, βγάζοντας ένα πετραδάκι από το παπούτσι του, παλεύοντας στα ψεύτικα με έναν φίλο, χουζουρεύοντας το πρωί στο κρεβάτι. (από την περιγραφή του βιβλίου) Το Αλάτι Της Ζωής Γράμμα σε έναν φίλο Heritier, Francoise Εκδόσεις: Κέλευθος Σελίδες: 128 Επιμελητής: Παπαγιαννοπούλου, Δέσποινα Ημερομηνία Έκδοσης: 16/4/2013 Μουσική Miles Davis – Rubberban

Σεπτέμβριος 2020 Κάτι καλό να ακούσω;

Pedro Rebelo - Listen to me/Auditório (Crónica, 2020) Ο Πέτρος ο Ρέμπελος είναι ένας Πορτογάλος ακαδημαϊκός καλλιτέχνης. Δημιουργεί κι εκθέτει τα ηχητικά του έργα σε διάφορα σύγχρονα μέρη ολόκληρου του κόσμου. Στη δεκαετία του 2000 είχαν εμφανιστεί και κάποιες πιανιστικές συνθέσεις κι ερμηνείες του σε λιγότερο πειραματικές jazz φόρμες. Τον Σεπτέμβριο του 2020 μέσω της Crónica κυκλοφορούν δύο νέα έργα του. Το πρώτο απευθύνεται στην ελίτ των συλλεκτών φυσικής μορφής μουσικής με τίτλο «Auditório» σε μία εξεζητημένη βινυλιακή έκδοση σε κουτί συνοδευόμενη από μεταξοτυπία και βιβλιαράκι (όχι καταθέσεων!). Η πρώτη πλευρά περιλαμβάνει την επανασύνθεση μέρους περσινού installation στη Λισσαβώνα με χρήση νέου ηχητικού υλικού της αρχικής που μέρος της παρουσιάζεται στη δεύτερη πλευρά. Η επόμενη κυκλοφορία παρουσιάζεται με τον τίτλο «Listen to me» κι έρχεται σε απλή κασετούλα για θνητούς. Περίεργοι ήχοι από μηχανήματα, επιπλέον εφέ, εναλλαγή ταχυτήτων και ηχητικές καταστάσεις που επιμηκύνονται σε