Skip to main content

SEPULTURA – “Quadra”

Θα είναι για πάντα οι Sepultura χωρίς τον Max! Πως να αξιολογήσεις ένα δίσκο κάτω από αυτό το όνομα αν έχεις μεγαλώσει με τα αδέρφια Cavalera και εκείνη την πρώτη δεκαετία μέχρι το "Roots"; Πόσο ο διεθνής καπιταλισμός της μουσικής βιομηχανίας και οι υπέρ-εγωισμοί έχουν αλλοτριώσει τον ήχο και τις καταιγιστικές ηχητικές εκπλήξεις που καθιέρωσαν το thrash metal των βραζιλιάνων;

Αδειάζοντας το μυαλό σου και τα συναισθήματα της ψυχής σου, όπως θα πρέπει να ακούς κάθε νέο δίσκο. Σαν το όνομα να μην παίζει καμία σχέση, σαν να μην πρέπει να δικαιολογήσεις κάτι ιδιαίτερα, παρά μόνο αυτό που ακούς. Αν σε βοηθάνε βέβαια και οι συνθέσεις… Πάμε λοιπόν!

"Isolation", ατμοσφαιρική εισαγωγή στον κόσμο του "Quadra", που εξελίσσεται με συμφωνικά περάσματα και thrash κιθαριστικούς κεραυνούς, με ρυθμό και ένταση τόση ώστε να σε κάνει να περιμένεις τη συνέχεια! Τα επόμενα "Means To An End" και "Last Time" ξεχειλίζουν το πρώτο δεκάλεπτο και δεν κουράζουν καθόλου, καθώς φαίνεται ότι ο Andreas Kisser προσπάθησε να επαναφέρει την ατμόσφαιρα εκείνων των πρώτων άλμπουμ στο σήμερα του συγκροτήματος.

Εδώ όμως πια (τόσο σύντομα), ο ήχος αλλάζει σαν να είχαν κάτι να αποδείξουν μέχρι αυτό το τέταρτο της ώρας. Με το "Capital Enslavement" tribal ρυθμοί κορυφώνονται με πολύ καλές εναλλαγές, όπως και στο "Raging Void" και μια οχλαγωγία του Eloy Casagrande στα drums. Ξενίζουν λίγο τα δεύτερα φωνητικά σε σημείο που όταν φτάνει το προτελευταίο κομμάτι "Agony Of Defeat" αναρωτιέσαι αν μπήκε κάτι λάθος στα ψηφιακά αρχεία σου! Δεν ξέρω σε τι αποσκοπεί να βάλεις τόσα διαφορετικά είδη κάτω από αυτό το όνομα. Ούτε το γιατί να δίνεις τον τίτλο "Quadra" από ένα μονόλεπτο ακουστικό παιχνιδάκι και να κλείνεις το δίσκο με κάτι σαν το "Fear, Pain, Suffering". Το κοινό δε θα πλησιάσει παρά μόνο λόγω του ονόματος σου και δε θα κερδίσεις νέο ακροατήριο από τους φίλους του σκανδιναβικού melodic metal όντας πια στιγματισμένος σαν κάτι άλλο μετά από τριάντα και βάλε χρόνια στη σκηνή!

Το ίδιο συμβαίνει με το "The Pentagram" και τις λοιπές ασκήσεις τεχνικού παιξίματος της μπάντας και ισοπεδωτικής ερμηνείας σε πολλά από αυτά από τον Derrick Leon Green. Ο δίσκος μπορεί να ξεκινάει αρκετά ελπιδοφόρα, αλλά καταντάει αποκαρδιωτικός μετά τη μέση και ειδικά στο τέλος ετοιμάζεσαι να ψάξεις να υπογράψεις διαδικτυακή διαμαρτυρία για τη χρήση του ονόματος!

Δυστυχώς, τον τόσο κραυγαλέο πειραματισμό που διατείνονται οι "ειδικοί" στο διαδίκτυο, εγώ δεν τον άκουσα πουθενά. Ένα ευχάριστο άλμπουμ, που ίσως να αξίζουν κάποια κομμάτια για τις ζωντανές τους εμφανίσεις, αλλά μέχρι εκεί. Ούτε old school είναι αυτό κι ούτε μπορεί να ηγηθεί του νέου κύματος thrash κυκλοφοριών της προηγούμενης δεκαετίας.

Προσπαθώ να θυμηθώ μια καλή στιγμή των τελευταίων είκοσι ετών με το όνομα Sepultura μέσα και δεν μου έρχεται κάτι, ίσως λίγο εκείνο το "A-Lex" αλλά και πάλι... Προφανώς, αυτό το σαν groove metal που παίζουν πια δεν έχει καμία σχέση με το πρώιμο δισκογραφικό υλικό, οπότε αναμφίβολα μια ερώτηση έρχεται στο μυαλό: Χρειαζόμασταν έναν ακόμα μέτριο δίσκο των Sepultura; Προφανώς όχι. Παρόλα αυτά, η αποδοχή του όσο και η σειρά συναυλιών για 5-6 μήνες φέτος θα αποδείξουν το αντίθετο. Το πιθανότερο γιατί όλοι θα περιμένουν να ακούσουν το encore με επιλογές από τα "Arise", "Chaos AD" και "Roots". Δεν είναι όμως λίγο ύποπτο όλο αυτό όσο και το να ξεκινάς τα live σου με τα "Bestial Devastation" και "Troops Οf Doom", τραγούδια που ούτε καν ο Andreas Kisser δεν ήταν στους Sepultura όταν κυκλοφόρησαν; Είναι ειρωνικό να δηλώνεις ότι το κοινό που δεν δίνει την ευκαιρία σε αυτό το line-up είναι κολλημένο στο παρελθόν κι εσύ να κάνεις αυτές τις επιλογές. Πόσα χρόνια χρειάζονται για να συμπληρώσουν το εφάπαξ και τα συντάξιμα άραγε;


Βαθμολογία: 53/100


Για το Rock Overdose,
Δημήτρης Τσιρώνης

https://rockoverdose.gr/portfolio-view/sepultura-quadra/




Popular posts from this blog

STAR.GATE – “The Dream”

Είναι καλό να μιλάς όταν έχεις κάτι να πεις. Να τραγουδάς όταν το τραγούδι σου αξίζει. Να κυκλοφορείς τη μουσική σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να δείχνεις ότι γουστάρεις αυτό που κάνεις, ότι το δούλεψες μέχρι να το λατρέψεις και μετά το έστειλες έξω στον κόσμο να κάνει το ταξίδι του. Αυτό είναι ευδιάκριτο στο νέο “Miracle” των Star.Gate από τη Θεσσαλονίκη. Η μπάντα που είναι γνωστή για τις άριστες melodic metal συνθέσεις της έχει κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ από το 2004. Το πρώτο κι ομώνυμο, σε κλασικά Heavy Metal μονοπάτια, την αναγέννησή τους “Reborn” εννιά χρόνια μετά όπου τονίσανε τον neoclassical και power metal – hard rock ήχο τους όπως και στο επόμενο “Longing for Light” του 2016, για να φτάσουν σήμερα στο όνειρό τους “The Dream”. Εδώ κάνουν πραγματικότητα αυτά που έδιναν λίγο – λίγο όλα αυτά τα χρόνια. Με ωριμότητα, μεστές συνθέσεις και παραγωγή που αναδεικνύει τα τραγούδια τους, παρουσιάζουν ένα έργο σύγχρονου melodic metal με αρκετές πινελιές συμφωνικ

Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier

ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier Δημήτρης Τσιρώνης Σεπτέμβριος 2, 2020 Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier https://open.spotify.com/episode/5jG5tT0G85FxY0QkwyDV2M Στο δωδέκατο επεισόδιο των Beater Casts, ο Δημήτρης Τσιρώνης σου διαβάζει απόσπασμα από το βιβλίο «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier. «Εσάς; Τι θα σας έλειπε περισσότερο, αν ήταν να χαθεί για πάντα από τη ζωή σας;» Αυτό αναρωτιέται η διακεκριμένη ανθρωπολόγος Françoise Héritier (Φρανσουάζ Εριτιέ) συνθέτοντας σταδιακά ένα μωσαϊκό μικρών προσωπικών «τίποτε», με τον αναγνώστη να βρίσκει τον εαυτό του τρώγοντας πεταλίδες πλάι στο κύμα, βγάζοντας ένα πετραδάκι από το παπούτσι του, παλεύοντας στα ψεύτικα με έναν φίλο, χουζουρεύοντας το πρωί στο κρεβάτι. (από την περιγραφή του βιβλίου) Το Αλάτι Της Ζωής Γράμμα σε έναν φίλο Heritier, Francoise Εκδόσεις: Κέλευθος Σελίδες: 128 Επιμελητής: Παπαγιαννοπούλου, Δέσποινα Ημερομηνία Έκδοσης: 16/4/2013 Μουσική Miles Davis – Rubberban

Σεπτέμβριος 2020 Κάτι καλό να ακούσω;

Pedro Rebelo - Listen to me/Auditório (Crónica, 2020) Ο Πέτρος ο Ρέμπελος είναι ένας Πορτογάλος ακαδημαϊκός καλλιτέχνης. Δημιουργεί κι εκθέτει τα ηχητικά του έργα σε διάφορα σύγχρονα μέρη ολόκληρου του κόσμου. Στη δεκαετία του 2000 είχαν εμφανιστεί και κάποιες πιανιστικές συνθέσεις κι ερμηνείες του σε λιγότερο πειραματικές jazz φόρμες. Τον Σεπτέμβριο του 2020 μέσω της Crónica κυκλοφορούν δύο νέα έργα του. Το πρώτο απευθύνεται στην ελίτ των συλλεκτών φυσικής μορφής μουσικής με τίτλο «Auditório» σε μία εξεζητημένη βινυλιακή έκδοση σε κουτί συνοδευόμενη από μεταξοτυπία και βιβλιαράκι (όχι καταθέσεων!). Η πρώτη πλευρά περιλαμβάνει την επανασύνθεση μέρους περσινού installation στη Λισσαβώνα με χρήση νέου ηχητικού υλικού της αρχικής που μέρος της παρουσιάζεται στη δεύτερη πλευρά. Η επόμενη κυκλοφορία παρουσιάζεται με τον τίτλο «Listen to me» κι έρχεται σε απλή κασετούλα για θνητούς. Περίεργοι ήχοι από μηχανήματα, επιπλέον εφέ, εναλλαγή ταχυτήτων και ηχητικές καταστάσεις που επιμηκύνονται σε