Skip to main content

65DAYSOFSTATIC – “replicr”

  

Σειρήνες, στη θέση των ανύπαρκτων φωνητικών. Αυτό μου έρχεται στο μυαλό με τον καινούργιο δίσκο των 65daysofstatic. Για να εξηγήσω το γιατί και για να αναφέρω τους ευφάνταστους τίτλους, πάμε κομμάτι – κομμάτι; Είναι και πολλά τα άτιμα! Γι’ αυτό θα παραλείψω την αναφορά σε όλες τις εισαγωγές και τα ιντερλούδια του “replicr” που δένουν με το μελαγχολικό σύνολο και σε κάνουν να αναρωτιέσαι : “Άραγε, ποια τεχνική αλγορίθμων να χρησιμοποιούν;”

“stillstellung” : ξεκινάει με δυνατό ρυθμό drum machine και sine waves, είναι η κορυφαία στιγμή μιας αδύναμης συνέχειας κι έχει τη δυνατότητα να σου πάρει τη θλίψη μακριά και να σε κάνει πρωταγωνιστή σε ταινία του Stanley Kubrick!

“bad age” : σκοτεινό ambient synth της δεκαετίας του ’70, μια αιθαλομίχλη χαλασμένων συχνοτήτων και υποχθόνιων beats μαζί με ένα μελωδικό αλλά ουτοπικό κι αποκαλυπτικό πέρασμα από ταλαιπωρημένο drum ‘n’ bass.

“sister” : μινόρε ήχος που ποτέ δεν κορυφώνεται, σε βάζει μέσα στο έργο των άγγλων, κοιτάς τριγύρω σου και βλέπεις μόνο σκοτάδι μαζί και ότι σε ενοχλεί στην καθημερινότητά σου μέσα σε ένα συνονθύλευμα rock – dance – electronica.

“popular beats” : δεν χρειάζεται περιγραφή στον λίγο ειρωνικό τίτλο του πρώτου single τους, είναι απλά η ντίσκο βερσιόν των 65dos καθώς παλεύουν να αναπνεύσουν στον 21ο αιώνα, παρόλο που δεν μπορούν να ξεπεράσουν τον Jean-Michel Jarre και τον Giorgio Moroder!

“five waves” : ποπ ηλεκτρονική μουσική, εύπεπτος ρυθμός με φθινοπωρινές μελωδίες, συχνότητες και white noise beats, τίποτα ιδιαίτερο που δεν έχουμε ξανακούσει με απουσία οργισμένων κιθαριστικών ξεσπασμάτων.

“interference 1” : το χιόνι που κατέκλισε το στούντιο ηχογράφησης τον Ιανουάριο του 2019 έχει βραχυκυκλώσει κάτι στα μηχανήματα που χρησιμοποιούσαν εκεί, δεν εξηγείται αλλιώς, αυτοί δεν είναι με τις βαλίτσες γεμάτες εφέ όταν έρχονται για συναυλίες στη χώρα μας;

“z03” : το δεύτερο μέρος θα μπορούσε κάλλιστα να είναι soundtrack σε μία ταινία επιστημονικής φαντασίας, ωραία ηχητική ατμόσφαιρα χωρίς να σε κρατάει όμως πολύ σε εγρήγορση, αυτό αλλάζει στη μέση του κομματιού όπου τα συνθεσάιζερ εναλλάσσονται με τα samplers σε ρυθμούς και διάθεση ανά δευτερόλεπτα.

“trackerplatz” : αυτοί είναι ακριβώς οι 65dos, έτσι περιμένουμε να τους ακούσουμε κι έτσι τους ακούμε δυο δεκαετίες τώρα, μια αγγλική θολωμένη μελαγχολία που ενίοτε θυμάται να σηκώσει τα μάτια από τα παπούτσια που ατενίζει και να παίξει ένα σύντομο παραμορφωμένο riff.

Τώρα… εσείς καταλάβατε ότι αυτό το πόνημα των 65daysofstatic είναι ένα ολοκληρωμένο ηχητικό έργο που ακούγεται συνεχόμενα και σε ταξιδεύει; Αν ναι, μπράβο, είμαστε στο ίδιο διαστημικό σκάφος και ταξιδεύουμε προς έναν άγνωστο πλανήτη! Με απλά λόγια : Ένας καλός σύγχρονος δίσκος, όχι καλύτερος ούτε χειρότερος από άλλες τους κυκλοφορίες. Ότι ακριβώς περιμένεις. Το ταξίδι συνεχίζεται… αν και “Future got cancelled” όπως αναφέρει το κουαρτέτο από το Sheffield.

Το αλγοριθμικό ταξίδι τους καταγράφεται σε όλη τη διάρκεια του 2019 με μηνιαίες ηλεκτρονικές κυκλοφορίες στο site τους κάτω από το όνομα “A Year of Wreckage”. Εκεί μπορείτε να ακούστε τι προηγήθηκε της ολοκλήρωσης του “replicr” και τις παράλληλες δημιουργικές ανησυχίες των 65.



Βαθμολογία: 78/100


Για το Rockoverdose.gr
Τσιρώνης Δημήτρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 19 Σεπτεμβρίου 2019

Popular posts from this blog

STAR.GATE – “The Dream”

Είναι καλό να μιλάς όταν έχεις κάτι να πεις. Να τραγουδάς όταν το τραγούδι σου αξίζει. Να κυκλοφορείς τη μουσική σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να δείχνεις ότι γουστάρεις αυτό που κάνεις, ότι το δούλεψες μέχρι να το λατρέψεις και μετά το έστειλες έξω στον κόσμο να κάνει το ταξίδι του. Αυτό είναι ευδιάκριτο στο νέο “Miracle” των Star.Gate από τη Θεσσαλονίκη. Η μπάντα που είναι γνωστή για τις άριστες melodic metal συνθέσεις της έχει κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ από το 2004. Το πρώτο κι ομώνυμο, σε κλασικά Heavy Metal μονοπάτια, την αναγέννησή τους “Reborn” εννιά χρόνια μετά όπου τονίσανε τον neoclassical και power metal – hard rock ήχο τους όπως και στο επόμενο “Longing for Light” του 2016, για να φτάσουν σήμερα στο όνειρό τους “The Dream”. Εδώ κάνουν πραγματικότητα αυτά που έδιναν λίγο – λίγο όλα αυτά τα χρόνια. Με ωριμότητα, μεστές συνθέσεις και παραγωγή που αναδεικνύει τα τραγούδια τους, παρουσιάζουν ένα έργο σύγχρονου melodic metal με αρκετές πινελιές συμφωνικ

Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier

ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier Δημήτρης Τσιρώνης Σεπτέμβριος 2, 2020 Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier https://open.spotify.com/episode/5jG5tT0G85FxY0QkwyDV2M Στο δωδέκατο επεισόδιο των Beater Casts, ο Δημήτρης Τσιρώνης σου διαβάζει απόσπασμα από το βιβλίο «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier. «Εσάς; Τι θα σας έλειπε περισσότερο, αν ήταν να χαθεί για πάντα από τη ζωή σας;» Αυτό αναρωτιέται η διακεκριμένη ανθρωπολόγος Françoise Héritier (Φρανσουάζ Εριτιέ) συνθέτοντας σταδιακά ένα μωσαϊκό μικρών προσωπικών «τίποτε», με τον αναγνώστη να βρίσκει τον εαυτό του τρώγοντας πεταλίδες πλάι στο κύμα, βγάζοντας ένα πετραδάκι από το παπούτσι του, παλεύοντας στα ψεύτικα με έναν φίλο, χουζουρεύοντας το πρωί στο κρεβάτι. (από την περιγραφή του βιβλίου) Το Αλάτι Της Ζωής Γράμμα σε έναν φίλο Heritier, Francoise Εκδόσεις: Κέλευθος Σελίδες: 128 Επιμελητής: Παπαγιαννοπούλου, Δέσποινα Ημερομηνία Έκδοσης: 16/4/2013 Μουσική Miles Davis – Rubberban

Σεπτέμβριος 2020 Κάτι καλό να ακούσω;

Pedro Rebelo - Listen to me/Auditório (Crónica, 2020) Ο Πέτρος ο Ρέμπελος είναι ένας Πορτογάλος ακαδημαϊκός καλλιτέχνης. Δημιουργεί κι εκθέτει τα ηχητικά του έργα σε διάφορα σύγχρονα μέρη ολόκληρου του κόσμου. Στη δεκαετία του 2000 είχαν εμφανιστεί και κάποιες πιανιστικές συνθέσεις κι ερμηνείες του σε λιγότερο πειραματικές jazz φόρμες. Τον Σεπτέμβριο του 2020 μέσω της Crónica κυκλοφορούν δύο νέα έργα του. Το πρώτο απευθύνεται στην ελίτ των συλλεκτών φυσικής μορφής μουσικής με τίτλο «Auditório» σε μία εξεζητημένη βινυλιακή έκδοση σε κουτί συνοδευόμενη από μεταξοτυπία και βιβλιαράκι (όχι καταθέσεων!). Η πρώτη πλευρά περιλαμβάνει την επανασύνθεση μέρους περσινού installation στη Λισσαβώνα με χρήση νέου ηχητικού υλικού της αρχικής που μέρος της παρουσιάζεται στη δεύτερη πλευρά. Η επόμενη κυκλοφορία παρουσιάζεται με τον τίτλο «Listen to me» κι έρχεται σε απλή κασετούλα για θνητούς. Περίεργοι ήχοι από μηχανήματα, επιπλέον εφέ, εναλλαγή ταχυτήτων και ηχητικές καταστάσεις που επιμηκύνονται σε