Η νέα πορεία των Opera Chaotique ξεκίνησε, η κυκλοφορία του πρώτου
ελληνόφωνου album είναι στα σκαριά και η περιοδεία σε Ελλάδα, Γερμανία,
Ολλανδία, Βέλγιο και Λουξεμβούργο ξεκίνησε. Με αφορμή αυτό, ο Beater.gr
μίλησε μαζί τους για τον ελληνικό στίχο, το πώς συνδυάζεται η jazz με
την opera, προσπαθόντας να μάθουμε τι πραγματικά θέλουν από ‘μας.
Χιουμοριστικό και Σουρεαλιστικό Καμπαρέ! Μαζί και θλίψη αλλά και εμπιστοσύνη σ‘ αυτούς τους τρελούς Έλληνες που πορεύονται στο νέο αιώνα του 2020. Κοντά μια δεκαετία μετά την εισαγωγή τους σ‘ αυτό το χωριό των τρελών, η Χαοτική Όπερα ή αλλιώς Opera Chaotique το γυρνάει στα ελληνικά. Τι εξυπηρετεί η αλλαγή αυτή;
Είναι απλά μια ύστατη προσπάθεια απελπισίας! Το ενδεδειγμένο θα ήταν φυσικά να υποστηρίξουμε ότι ήρθε ο καιρός ή ότι ωρίμασε μέσα μας ή πως μόνο στην δική του γλώσσα ένας καλλιτέχνης μπορεί πραγματικά να εκφραστεί… Είναι αλήθεια όμως ότι από τα πρώτα μας χρόνια υπήρχαν ελληνόφωνα τραγούδια σε κάθε μας παράσταση, ενώ ο «Μέγας Ανατολικός» πρωτοπαρουσιάστηκε το 2017.
Τι σημαίνει η επιλογή του στίχου «Άφησέ με να ‘ρθω μαζί σου» του Γιάννη Ρίτσου;
Μπορεί να είναι νοσταλγικό, ρομαντικό, ερωτικό, προστακτικό και υποτακτικό. Ο στίχος αυτός του Ρίτσου, ως ένας από τους εμβληματικούς στίχους της Ελληνικής λογοτεχνίας, που επαναλαμβάνεται διαρκώς μέσα στη «Σονάτα του Σεληνόφωτος», μας θυμίζει το πόσο απλή είναι η ζωή.
Και σε αυτή τη λογική βασίστηκε και η μελοποίηση μας, απλή μελωδία με πολλές επαναλήψεις. Τώρα, ποιος συνειδητοποιεί τους συνειρμούς που κάνουμε εμείς, αυτό είναι άλλη κουβέντα.
Μαζί με Ρίτσο, Βάρναλης: «…και κάπου-κάπου αργοκυλά, στων διακαμένων σας χειλιών την άκρη, της βαρβατίλας καβλομύριστο ένα δάκρυ». Θα υπάρξει ξεκάθαρη αναφορά στον τίτλο του άγνωστου ποιήματος του Κώστα Βάρναλη όπως και οπτική ή λεκτική (ανατομική) επεξήγησή του;
Θα αρκεστούμε σε μια μελοποίηση του ποιήματος. Και μόνο με την σκέψη ότι θα πρέπει να το αναφέρουμε τον τίτλο κοκκινίζουμε!
Πως θα συνοδέψετε οπτικά τη νέα σας δουλειά;
Ήδη κυκλοφορεί το videoclip για το «Άφησέ με να ‘ρθω μαζί σου». Το δεύτερο clip θα βγει την Άνοιξη.
Στην επερχόμενη περιοδεία βλέπουμε να έχετε επιλέξει μικρότερους χώρους για την παρουσίαση του νέου έργου σας. Τελικά τι προτιμάτε, μεγάλες σκηνές τύπου Μεγάρου ή μικρά σκοτεινά μπαρ (μέχρι πρόσφατα γεμάτα με καπνό!);
Δεν διαχωρίζουμε τους χώρους, όλοι μας αρέσουν και όλοι έχουν τη δική τους χάρη. Δεν θέλουμε να παίζουμε μόνο σε μεγάλες σκηνές τύπου μέγαρο, (αν και όσες φορές έχουμε παίξει ήταν υπέροχα) διότι μετά θα απομακρυνθούμε από την ίδια την υπόσταση της τέχνης του καμπαρέ, που είναι να είσαι κοντά στο κοινό. Κάποιοι λένε ότι παίζοντας σε μικρότερους χώρους χάνεις σε “image”, όμως προφανώς αυτοί παίζουνε μόνο στο Κόβεντ Γκάρντεν και στο Κάρνεγκι χόλ. (γέλια).
Θα υπάρχει διαφοροποίηση στην παρουσίαση του νέου υλικού στο εξωτερικό;
Στο εξωτερικό παίζουμε την ίδια παράσταση, όμως δεν παίζουμε τόσα Ελληνικά όσο εδώ.
Υπάρχουν συνεργασίες στο νέο σας άλμπουμ αλλά και στις ζωντανές εμφανίσεις σας;
Υπάρχει ο Μίλτος Πασχαλίδης στο τραγούδι “Μέγας Ανατολικός” καθώς και ο Θύμιος Παπαδόπουλος στο “Άφησε με να ρθω μαζί σου”. Θα υπάρξουν κι άλλοι που θα ανακοινωθούν σύντομα.
Μετά τον Bukowski ήρθε ο Μίλτος Πασχαλίδης. Πριντον Louisiana Red ο Sigmataf (όχι με Opera Chaotique).Ποτέ δεν βαρεθήκαμε, είναι η αλήθεια! Ήταν όλοι καταραμένοι; Πως επιλέχθηκαν μαζί με άλλους από Tuxedomoon, Tiger Lillies κ.ά.;
Προέκυψαν από συνεργασίες σε live εμφανίσεις, με αλληλοσυμπάθεια κι εκτίμηση. Προφανώς και είναι καταραμένοι, και εξαιρετικοί καλλιτέχνες και άνθρωποι και τους ευχαριστούμε εκ βαθέων.
As Hank Said… όχι μόνο παρευρεθήκαμε στην “Jazz Funeral”και μάθαμε ότι “The Phantom Of The Opera Is Dead“, αλλά τώρα μας λέτε και να σας αφήσουμε να έρθετε μαζί μας! Τελικά τι θέλετε από εμάς; Πόσο επικίνδυνη είναι αυτή η σχέση;
Χρειάζεται τόλμη να έρθουμε μαζί σας, αλλά θα είναι αυτό ένα ρίσκο που οφείλουμε και οι δύο πλευρές να πάρουμε. Και το ταξίδι θα συνεχιστεί με ακόμη μεγαλύτερες εκπλήξεις κι ανατροπές.
Και μια προσωπική ερώτηση για το τέλος. Τι έγινε με την “The Whore Who Took My Poems”; Φήμες λένε ότι αποτελούσε το ίδιο (καταραμένο) πρόσωπο, γνωστό ως το “Girl In A Mini-skirt Reading The Bible Outside My Window”.
Η αλήθεια είναι ότι εμφανίστηκε ως μούσα καταραμένου καλλιτέχνη στο 3ο μας άλμπουμ, ενώ οι ίδιες φήμες τη θέλουν φλογισμένη σαν το ρόδο στο ακατανόμαστο ποίημα του Κ. Βάρναλη από το επερχόμενο 4ο άλμπουμ μας.
Opera Chaotique σε περιοδείαν εις τας επαρχίας αυτόν τον Γενάρην και Φλεβάρην!
______________________
Οι Opera Chaotique παρουσιάζουν το νέο τους show:
Είναι τρελοί αυτοί η Έλληνες
Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020 | El Convento Del Arte
Βιργινίας Μπενάκη 7 Μεταξουργείο, Αθήνα
Διάρκεια: 2:30 ώρες με διάλειμμα
Ώρα προσέλευσης: 21:30 | Ώρα έναρξης: 22:00
Ο χώρος λειτουργεί από τις 21:30 για ποτό και φαγητό
Πληροφορίες – Κρατήσεις: El Convento Del Arte
τηλ. 2105200602
email: arttankltd@gmail.com | www.elconvento.gr
Είσοδος: 8€
Ελάχιστη κατανάλωση: 5€
Χιουμοριστικό και Σουρεαλιστικό Καμπαρέ! Μαζί και θλίψη αλλά και εμπιστοσύνη σ‘ αυτούς τους τρελούς Έλληνες που πορεύονται στο νέο αιώνα του 2020. Κοντά μια δεκαετία μετά την εισαγωγή τους σ‘ αυτό το χωριό των τρελών, η Χαοτική Όπερα ή αλλιώς Opera Chaotique το γυρνάει στα ελληνικά. Τι εξυπηρετεί η αλλαγή αυτή;
Είναι απλά μια ύστατη προσπάθεια απελπισίας! Το ενδεδειγμένο θα ήταν φυσικά να υποστηρίξουμε ότι ήρθε ο καιρός ή ότι ωρίμασε μέσα μας ή πως μόνο στην δική του γλώσσα ένας καλλιτέχνης μπορεί πραγματικά να εκφραστεί… Είναι αλήθεια όμως ότι από τα πρώτα μας χρόνια υπήρχαν ελληνόφωνα τραγούδια σε κάθε μας παράσταση, ενώ ο «Μέγας Ανατολικός» πρωτοπαρουσιάστηκε το 2017.
Τι σημαίνει η επιλογή του στίχου «Άφησέ με να ‘ρθω μαζί σου» του Γιάννη Ρίτσου;
Μπορεί να είναι νοσταλγικό, ρομαντικό, ερωτικό, προστακτικό και υποτακτικό. Ο στίχος αυτός του Ρίτσου, ως ένας από τους εμβληματικούς στίχους της Ελληνικής λογοτεχνίας, που επαναλαμβάνεται διαρκώς μέσα στη «Σονάτα του Σεληνόφωτος», μας θυμίζει το πόσο απλή είναι η ζωή.
Και σε αυτή τη λογική βασίστηκε και η μελοποίηση μας, απλή μελωδία με πολλές επαναλήψεις. Τώρα, ποιος συνειδητοποιεί τους συνειρμούς που κάνουμε εμείς, αυτό είναι άλλη κουβέντα.
Μαζί με Ρίτσο, Βάρναλης: «…και κάπου-κάπου αργοκυλά, στων διακαμένων σας χειλιών την άκρη, της βαρβατίλας καβλομύριστο ένα δάκρυ». Θα υπάρξει ξεκάθαρη αναφορά στον τίτλο του άγνωστου ποιήματος του Κώστα Βάρναλη όπως και οπτική ή λεκτική (ανατομική) επεξήγησή του;
Θα αρκεστούμε σε μια μελοποίηση του ποιήματος. Και μόνο με την σκέψη ότι θα πρέπει να το αναφέρουμε τον τίτλο κοκκινίζουμε!
Πως θα συνοδέψετε οπτικά τη νέα σας δουλειά;
Ήδη κυκλοφορεί το videoclip για το «Άφησέ με να ‘ρθω μαζί σου». Το δεύτερο clip θα βγει την Άνοιξη.
Στην επερχόμενη περιοδεία βλέπουμε να έχετε επιλέξει μικρότερους χώρους για την παρουσίαση του νέου έργου σας. Τελικά τι προτιμάτε, μεγάλες σκηνές τύπου Μεγάρου ή μικρά σκοτεινά μπαρ (μέχρι πρόσφατα γεμάτα με καπνό!);
Δεν διαχωρίζουμε τους χώρους, όλοι μας αρέσουν και όλοι έχουν τη δική τους χάρη. Δεν θέλουμε να παίζουμε μόνο σε μεγάλες σκηνές τύπου μέγαρο, (αν και όσες φορές έχουμε παίξει ήταν υπέροχα) διότι μετά θα απομακρυνθούμε από την ίδια την υπόσταση της τέχνης του καμπαρέ, που είναι να είσαι κοντά στο κοινό. Κάποιοι λένε ότι παίζοντας σε μικρότερους χώρους χάνεις σε “image”, όμως προφανώς αυτοί παίζουνε μόνο στο Κόβεντ Γκάρντεν και στο Κάρνεγκι χόλ. (γέλια).
Θα υπάρχει διαφοροποίηση στην παρουσίαση του νέου υλικού στο εξωτερικό;
Στο εξωτερικό παίζουμε την ίδια παράσταση, όμως δεν παίζουμε τόσα Ελληνικά όσο εδώ.
Υπάρχουν συνεργασίες στο νέο σας άλμπουμ αλλά και στις ζωντανές εμφανίσεις σας;
Υπάρχει ο Μίλτος Πασχαλίδης στο τραγούδι “Μέγας Ανατολικός” καθώς και ο Θύμιος Παπαδόπουλος στο “Άφησε με να ρθω μαζί σου”. Θα υπάρξουν κι άλλοι που θα ανακοινωθούν σύντομα.
Μετά τον Bukowski ήρθε ο Μίλτος Πασχαλίδης. Πριντον Louisiana Red ο Sigmataf (όχι με Opera Chaotique).Ποτέ δεν βαρεθήκαμε, είναι η αλήθεια! Ήταν όλοι καταραμένοι; Πως επιλέχθηκαν μαζί με άλλους από Tuxedomoon, Tiger Lillies κ.ά.;
Προέκυψαν από συνεργασίες σε live εμφανίσεις, με αλληλοσυμπάθεια κι εκτίμηση. Προφανώς και είναι καταραμένοι, και εξαιρετικοί καλλιτέχνες και άνθρωποι και τους ευχαριστούμε εκ βαθέων.
As Hank Said… όχι μόνο παρευρεθήκαμε στην “Jazz Funeral”και μάθαμε ότι “The Phantom Of The Opera Is Dead“, αλλά τώρα μας λέτε και να σας αφήσουμε να έρθετε μαζί μας! Τελικά τι θέλετε από εμάς; Πόσο επικίνδυνη είναι αυτή η σχέση;
Χρειάζεται τόλμη να έρθουμε μαζί σας, αλλά θα είναι αυτό ένα ρίσκο που οφείλουμε και οι δύο πλευρές να πάρουμε. Και το ταξίδι θα συνεχιστεί με ακόμη μεγαλύτερες εκπλήξεις κι ανατροπές.
Και μια προσωπική ερώτηση για το τέλος. Τι έγινε με την “The Whore Who Took My Poems”; Φήμες λένε ότι αποτελούσε το ίδιο (καταραμένο) πρόσωπο, γνωστό ως το “Girl In A Mini-skirt Reading The Bible Outside My Window”.
Η αλήθεια είναι ότι εμφανίστηκε ως μούσα καταραμένου καλλιτέχνη στο 3ο μας άλμπουμ, ενώ οι ίδιες φήμες τη θέλουν φλογισμένη σαν το ρόδο στο ακατανόμαστο ποίημα του Κ. Βάρναλη από το επερχόμενο 4ο άλμπουμ μας.
Opera Chaotique σε περιοδείαν εις τας επαρχίας αυτόν τον Γενάρην και Φλεβάρην!
______________________
Οι Opera Chaotique παρουσιάζουν το νέο τους show:
Είναι τρελοί αυτοί η Έλληνες
Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020 | El Convento Del Arte
Βιργινίας Μπενάκη 7 Μεταξουργείο, Αθήνα
Διάρκεια: 2:30 ώρες με διάλειμμα
Ώρα προσέλευσης: 21:30 | Ώρα έναρξης: 22:00
Ο χώρος λειτουργεί από τις 21:30 για ποτό και φαγητό
Πληροφορίες – Κρατήσεις: El Convento Del Arte
τηλ. 2105200602
email: arttankltd@gmail.com | www.elconvento.gr
Είσοδος: 8€
Ελάχιστη κατανάλωση: 5€