Skip to main content

Opera Chaotique, τελικά τι θέλετε από εμάς;

Η νέα πορεία των Opera Chaotique ξεκίνησε, η κυκλοφορία του πρώτου ελληνόφωνου album είναι στα σκαριά και η περιοδεία σε Ελλάδα, Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο και Λουξεμβούργο ξεκίνησε. Με αφορμή αυτό, ο Beater.gr μίλησε μαζί τους για τον ελληνικό στίχο, το πώς συνδυάζεται η jazz με την opera, προσπαθόντας να μάθουμε τι πραγματικά θέλουν από ‘μας.

Χιουμοριστικό και Σουρεαλιστικό Καμπαρέ! Μαζί και θλίψη αλλά και εμπιστοσύνη σαυτούς τους τρελούς Έλληνες που πορεύονται στο νέο αιώνα του 2020. Κοντά μια δεκαετία μετά την εισαγωγή τους σαυτό το χωριό των τρελών, η Χαοτική Όπερα ή αλλιώς Opera Chaotique το γυρνάει στα ελληνικά. Τι εξυπηρετεί η αλλαγή αυτή;
Είναι απλά μια ύστατη προσπάθεια απελπισίας! Το ενδεδειγμένο θα ήταν φυσικά να υποστηρίξουμε ότι ήρθε ο καιρός ή ότι ωρίμασε μέσα μας ή πως μόνο στην δική του γλώσσα ένας καλλιτέχνης μπορεί πραγματικά να εκφραστεί… Είναι αλήθεια όμως ότι από τα πρώτα μας  χρόνια υπήρχαν ελληνόφωνα τραγούδια σε κάθε μας παράσταση, ενώ ο «Μέγας Ανατολικός» πρωτοπαρουσιάστηκε το 2017.

Τι σημαίνει η επιλογή του στίχου «Άφησέ με να ‘ρθω μαζί σου» του Γιάννη Ρίτσου;
Μπορεί να είναι νοσταλγικό, ρομαντικό, ερωτικό, προστακτικό και υποτακτικό. Ο στίχος αυτός του Ρίτσου, ως ένας από τους εμβληματικούς στίχους της Ελληνικής λογοτεχνίας, που επαναλαμβάνεται διαρκώς μέσα στη «Σονάτα του Σεληνόφωτος», μας θυμίζει το πόσο απλή είναι η ζωή.
Και σε αυτή τη λογική βασίστηκε και η μελοποίηση μας, απλή μελωδία με πολλές επαναλήψεις. Τώρα, ποιος συνειδητοποιεί τους συνειρμούς που κάνουμε εμείς, αυτό είναι άλλη κουβέντα.

Μαζί με Ρίτσο, Βάρναλης: «…και κάπου-κάπου αργοκυλά, στων διακαμένων σας χειλιών την άκρη, της βαρβατίλας καβλομύριστο ένα δάκρυ». Θα υπάρξει ξεκάθαρη αναφορά στον τίτλο του άγνωστου ποιήματος του Κώστα Βάρναλη όπως και οπτική ή λεκτική (ανατομική) επεξήγησή του;
Θα αρκεστούμε σε μια μελοποίηση του ποιήματος. Και μόνο με την σκέψη ότι θα πρέπει να το αναφέρουμε τον τίτλο κοκκινίζουμε!

Πως θα συνοδέψετε οπτικά τη νέα σας δουλειά;
Ήδη κυκλοφορεί το videoclip για το «Άφησέ με να ‘ρθω μαζί σου». Το δεύτερο clip θα βγει την Άνοιξη.

Στην επερχόμενη περιοδεία βλέπουμε να έχετε επιλέξει μικρότερους χώρους για την παρουσίαση του νέου έργου σας. Τελικά τι προτιμάτε, μεγάλες σκηνές τύπου Μεγάρου ή μικρά σκοτεινά μπαρ (μέχρι πρόσφατα γεμάτα με καπνό!);
Δεν διαχωρίζουμε τους χώρους, όλοι μας αρέσουν και όλοι έχουν τη δική τους χάρη. Δεν θέλουμε να παίζουμε μόνο σε μεγάλες σκηνές τύπου μέγαρο, (αν και όσες φορές έχουμε παίξει ήταν υπέροχα) διότι μετά θα απομακρυνθούμε από την ίδια την υπόσταση της τέχνης του καμπαρέ, που είναι να είσαι κοντά στο κοινό. Κάποιοι λένε ότι παίζοντας σε μικρότερους χώρους χάνεις σε “image”, όμως προφανώς αυτοί παίζουνε μόνο στο Κόβεντ Γκάρντεν και στο Κάρνεγκι χόλ. (γέλια).

Θα υπάρχει διαφοροποίηση στην παρουσίαση του νέου υλικού στο εξωτερικό;
Στο εξωτερικό παίζουμε την ίδια παράσταση, όμως δεν παίζουμε τόσα Ελληνικά όσο εδώ.

Υπάρχουν συνεργασίες στο νέο σας άλμπουμ αλλά και στις ζωντανές εμφανίσεις σας;
Υπάρχει ο Μίλτος Πασχαλίδης στο τραγούδι “Μέγας Ανατολικός” καθώς και ο Θύμιος Παπαδόπουλος στο “Άφησε με να ρθω μαζί σου”. Θα υπάρξουν κι άλλοι που θα ανακοινωθούν σύντομα.

Μετά τον Bukowski ήρθε ο Μίλτος Πασχαλίδης. Πριντον Louisiana Red ο Sigmataf (όχι με Opera Chaotique).Ποτέ δεν βαρεθήκαμε, είναι η αλήθεια! Ήταν όλοι καταραμένοι; Πως επιλέχθηκαν μαζί με άλλους από Tuxedomoon, Tiger Lillies κ.ά.;
Προέκυψαν από συνεργασίες σε live εμφανίσεις, με αλληλοσυμπάθεια κι εκτίμηση. Προφανώς και είναι καταραμένοι, και εξαιρετικοί καλλιτέχνες και άνθρωποι και τους ευχαριστούμε εκ βαθέων.

As Hank Said… όχι μόνο παρευρεθήκαμε στην “Jazz Funeral”και μάθαμε ότι “The Phantom Of The Opera Is Dead“, αλλά τώρα μας λέτε και να σας αφήσουμε να έρθετε μαζί μας! Τελικά τι θέλετε από εμάς; Πόσο επικίνδυνη είναι αυτή η σχέση;
Χρειάζεται τόλμη να έρθουμε μαζί σας, αλλά θα είναι αυτό ένα ρίσκο που οφείλουμε και οι δύο πλευρές να πάρουμε. Και το ταξίδι θα συνεχιστεί με ακόμη μεγαλύτερες εκπλήξεις κι ανατροπές.

Και μια προσωπική ερώτηση για το τέλος. Τι έγινε με την “The Whore Who Took My Poems”; Φήμες λένε ότι αποτελούσε το ίδιο (καταραμένο) πρόσωπο, γνωστό ως το “Girl In A Mini-skirt Reading The Bible Outside My Window”.
Η αλήθεια είναι ότι εμφανίστηκε ως μούσα καταραμένου καλλιτέχνη στο 3ο μας άλμπουμ, ενώ οι ίδιες φήμες τη θέλουν φλογισμένη σαν το ρόδο στο ακατανόμαστο ποίημα του Κ. Βάρναλη από το επερχόμενο 4ο άλμπουμ μας.

Opera Chaotique σε περιοδείαν εις τας επαρχίας αυτόν τον Γενάρην και Φλεβάρην!


 Opera Chaotique, τελικά τι θέλετε από εμάς;
______________________
Οι Opera Chaotique παρουσιάζουν το νέο τους show:
Είναι τρελοί αυτοί η Έλληνες
Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020 | El Convento Del Arte
Βιργινίας Μπενάκη 7 Μεταξουργείο, Αθήνα
Διάρκεια: 2:30 ώρες με διάλειμμα
Ώρα προσέλευσης: 21:30 | Ώρα έναρξης: 22:00
Ο χώρος λειτουργεί από τις 21:30 για ποτό και φαγητό
Πληροφορίες – Κρατήσεις: El Convento Del Arte
τηλ. 2105200602
email: arttankltd@gmail.com | www.elconvento.gr
Είσοδος: 8€
Ελάχιστη κατανάλωση: 5€

Opera Chaotique, τελικά τι θέλετε από εμάς;

 
 

Popular posts from this blog

STAR.GATE – “The Dream”

Είναι καλό να μιλάς όταν έχεις κάτι να πεις. Να τραγουδάς όταν το τραγούδι σου αξίζει. Να κυκλοφορείς τη μουσική σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να δείχνεις ότι γουστάρεις αυτό που κάνεις, ότι το δούλεψες μέχρι να το λατρέψεις και μετά το έστειλες έξω στον κόσμο να κάνει το ταξίδι του. Αυτό είναι ευδιάκριτο στο νέο “Miracle” των Star.Gate από τη Θεσσαλονίκη. Η μπάντα που είναι γνωστή για τις άριστες melodic metal συνθέσεις της έχει κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ από το 2004. Το πρώτο κι ομώνυμο, σε κλασικά Heavy Metal μονοπάτια, την αναγέννησή τους “Reborn” εννιά χρόνια μετά όπου τονίσανε τον neoclassical και power metal – hard rock ήχο τους όπως και στο επόμενο “Longing for Light” του 2016, για να φτάσουν σήμερα στο όνειρό τους “The Dream”. Εδώ κάνουν πραγματικότητα αυτά που έδιναν λίγο – λίγο όλα αυτά τα χρόνια. Με ωριμότητα, μεστές συνθέσεις και παραγωγή που αναδεικνύει τα τραγούδια τους, παρουσιάζουν ένα έργο σύγχρονου melodic metal με αρκετές πινελιές συμφωνικ

Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier

ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier Δημήτρης Τσιρώνης Σεπτέμβριος 2, 2020 Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier https://open.spotify.com/episode/5jG5tT0G85FxY0QkwyDV2M Στο δωδέκατο επεισόδιο των Beater Casts, ο Δημήτρης Τσιρώνης σου διαβάζει απόσπασμα από το βιβλίο «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier. «Εσάς; Τι θα σας έλειπε περισσότερο, αν ήταν να χαθεί για πάντα από τη ζωή σας;» Αυτό αναρωτιέται η διακεκριμένη ανθρωπολόγος Françoise Héritier (Φρανσουάζ Εριτιέ) συνθέτοντας σταδιακά ένα μωσαϊκό μικρών προσωπικών «τίποτε», με τον αναγνώστη να βρίσκει τον εαυτό του τρώγοντας πεταλίδες πλάι στο κύμα, βγάζοντας ένα πετραδάκι από το παπούτσι του, παλεύοντας στα ψεύτικα με έναν φίλο, χουζουρεύοντας το πρωί στο κρεβάτι. (από την περιγραφή του βιβλίου) Το Αλάτι Της Ζωής Γράμμα σε έναν φίλο Heritier, Francoise Εκδόσεις: Κέλευθος Σελίδες: 128 Επιμελητής: Παπαγιαννοπούλου, Δέσποινα Ημερομηνία Έκδοσης: 16/4/2013 Μουσική Miles Davis – Rubberban

Σεπτέμβριος 2020 Κάτι καλό να ακούσω;

Pedro Rebelo - Listen to me/Auditório (Crónica, 2020) Ο Πέτρος ο Ρέμπελος είναι ένας Πορτογάλος ακαδημαϊκός καλλιτέχνης. Δημιουργεί κι εκθέτει τα ηχητικά του έργα σε διάφορα σύγχρονα μέρη ολόκληρου του κόσμου. Στη δεκαετία του 2000 είχαν εμφανιστεί και κάποιες πιανιστικές συνθέσεις κι ερμηνείες του σε λιγότερο πειραματικές jazz φόρμες. Τον Σεπτέμβριο του 2020 μέσω της Crónica κυκλοφορούν δύο νέα έργα του. Το πρώτο απευθύνεται στην ελίτ των συλλεκτών φυσικής μορφής μουσικής με τίτλο «Auditório» σε μία εξεζητημένη βινυλιακή έκδοση σε κουτί συνοδευόμενη από μεταξοτυπία και βιβλιαράκι (όχι καταθέσεων!). Η πρώτη πλευρά περιλαμβάνει την επανασύνθεση μέρους περσινού installation στη Λισσαβώνα με χρήση νέου ηχητικού υλικού της αρχικής που μέρος της παρουσιάζεται στη δεύτερη πλευρά. Η επόμενη κυκλοφορία παρουσιάζεται με τον τίτλο «Listen to me» κι έρχεται σε απλή κασετούλα για θνητούς. Περίεργοι ήχοι από μηχανήματα, επιπλέον εφέ, εναλλαγή ταχυτήτων και ηχητικές καταστάσεις που επιμηκύνονται σε