Στο έβδομο επεισόδιο των Beater Casts, ο Δημήτρης Τσιρώνης σου
διαβάζει απόσπασμα του μυθηστορήματος «O μετρ και η Μαργαρίτα», μια
σατιρική και τρομερά επιδραστική για τα επόμενα χρόνια στον τομέα της
λογοτερχνίας έκδοση του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, βασισμένη στο έργο «Φάουστ»
του Γκαίτε.
Όταν ο διάβολος αποφασίζει να εμφανιστεί στη Μόσχα, με σάρκα και οστά, διαλέγει για την ακολουθία του δύο δαίμονες, μια γυμνή κοπέλα, και μια μεγάλη μαύρη γάτα που μιλάει, περπατάει στα πισινά της πόδια, καπνίζει μόνο πούρα, και καθαρίζει τους λογαριασμούς της μ ένα αυτόματο. Σκοπός του είναι να αναστατώσει τα πάντα με τις αναρχικές φάρσες που σκαρώνει, ξυπνώντας μέσα στους ανθρώπους τον χειρότερο εαυτό τους. Στο πέρασμά του, τα φρενοκομεία γεμίζουν, οι δυνάμεις του νόμου και της τάξης παραλύουν, οι άνθρωποι εξευτελίζονται. Μέσα σ αυτόν τον χαλασμό, μόνο δύο πλάσματα μένουν όρθια: ο Μαιτρ, που είναι ολόψυχα αφοσιωμένος στην αναζήτηση της αλήθειας, και η αγαπημένη του Μαργαρίτα. (Από την περιγραφή του βιβλίου)
Γράφτηκε ανάμεσα στα έτη 1928 με 1940, κάτω από το Σταλινικό καθεστώς. Μια λογοκριμένη έκδοση δημοσιεύτηκε σε Μοσχοβίτικο περιοδικό τα έτη 1966-1967 και ολοκληρωμένο σαν βιβλίο το 1967 στο Παρίσι. Το πολισέλιδο σχεδόν φιλοσοφικό πόνημα, πραγματεύεται μια επίσκεψη του διάβολου στην αθεϊστική Σοβιετική Ένωση, πασπαλισμένη με φανταστικά στοιχεία και σατιρική μαύρη διάθεση.
Στο απόσπασμα του Beater Cast ακούγεται το κεφάλαιο 20, «Η κρέμα του Αζαζέλο»
«Ο μετρ και η Μαργαρίτα»
Mikhail Bulgakov (Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ)
Εκδόσεις: Γράμματα, 1991
Πρωτότυπο: YMCA, 1967, Παρίσι
Μουσική
1. “Why it Took You so Long to Find an AM Radio Station?” (the Robust AM beat base) – Shakespeare’s Ghostwriters
2. “Devil or Angel” – Ezra Furman
3. “Valse of the Hidden Star” – Enzalla
4. “Me and the Devil” – Soap&Skin
5. “Me and the Devil Blues” – Robert Johnson
Η ομάδα του Beater.gr παρουσιάζει μια σειρά εκφωνήσεων των πιο δυναμικών αναγνωσμάτων που συνάντησε τελευταία και θεωρεί ότι αντικατοπτρίζει τις τρέχουσες περιοριστικές συνθήκες της ζωής μας. Άκουσε το έκτο επεισόδιο, Beater Cast: «Τουρίστες στον πλανήτη Γη» του Douglas Adams εδώ!
Φωτογραφία Εξωφύλλου: Από την θεατρική προσαρμογή του Sergey Zhenovach, Μόσχα 2017
Όταν ο διάβολος αποφασίζει να εμφανιστεί στη Μόσχα, με σάρκα και οστά, διαλέγει για την ακολουθία του δύο δαίμονες, μια γυμνή κοπέλα, και μια μεγάλη μαύρη γάτα που μιλάει, περπατάει στα πισινά της πόδια, καπνίζει μόνο πούρα, και καθαρίζει τους λογαριασμούς της μ ένα αυτόματο. Σκοπός του είναι να αναστατώσει τα πάντα με τις αναρχικές φάρσες που σκαρώνει, ξυπνώντας μέσα στους ανθρώπους τον χειρότερο εαυτό τους. Στο πέρασμά του, τα φρενοκομεία γεμίζουν, οι δυνάμεις του νόμου και της τάξης παραλύουν, οι άνθρωποι εξευτελίζονται. Μέσα σ αυτόν τον χαλασμό, μόνο δύο πλάσματα μένουν όρθια: ο Μαιτρ, που είναι ολόψυχα αφοσιωμένος στην αναζήτηση της αλήθειας, και η αγαπημένη του Μαργαρίτα. (Από την περιγραφή του βιβλίου)
Γράφτηκε ανάμεσα στα έτη 1928 με 1940, κάτω από το Σταλινικό καθεστώς. Μια λογοκριμένη έκδοση δημοσιεύτηκε σε Μοσχοβίτικο περιοδικό τα έτη 1966-1967 και ολοκληρωμένο σαν βιβλίο το 1967 στο Παρίσι. Το πολισέλιδο σχεδόν φιλοσοφικό πόνημα, πραγματεύεται μια επίσκεψη του διάβολου στην αθεϊστική Σοβιετική Ένωση, πασπαλισμένη με φανταστικά στοιχεία και σατιρική μαύρη διάθεση.
Στο απόσπασμα του Beater Cast ακούγεται το κεφάλαιο 20, «Η κρέμα του Αζαζέλο»
«Ο μετρ και η Μαργαρίτα»
Mikhail Bulgakov (Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ)
Εκδόσεις: Γράμματα, 1991
Πρωτότυπο: YMCA, 1967, Παρίσι
Μουσική
1. “Why it Took You so Long to Find an AM Radio Station?” (the Robust AM beat base) – Shakespeare’s Ghostwriters
2. “Devil or Angel” – Ezra Furman
3. “Valse of the Hidden Star” – Enzalla
4. “Me and the Devil” – Soap&Skin
5. “Me and the Devil Blues” – Robert Johnson
Η ομάδα του Beater.gr παρουσιάζει μια σειρά εκφωνήσεων των πιο δυναμικών αναγνωσμάτων που συνάντησε τελευταία και θεωρεί ότι αντικατοπτρίζει τις τρέχουσες περιοριστικές συνθήκες της ζωής μας. Άκουσε το έκτο επεισόδιο, Beater Cast: «Τουρίστες στον πλανήτη Γη» του Douglas Adams εδώ!
Φωτογραφία Εξωφύλλου: Από την θεατρική προσαρμογή του Sergey Zhenovach, Μόσχα 2017