Skip to main content

Κλασικά άλμπουμ σε ιερόσυλο micροσκόπιο

The Beatles: “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” (Parlophone, 1967)

Έλα τώρα... Τι είναι ακριβώς αυτό; Δέχομαι να κυκλοφορούσαν ένα επτάιντσο δισκάκι με το “Lucy in the Sky with Diamonds” και flipside το “Within You Without You”, αλλά μέχρι εκεί. Και δεν φταίει μόνο που σε όλη την παιδική μου ηλικία αυτός ο δίσκος φιγουράριζε στην πρώτη θέση κάθε λίστας. Δεν φταίει μόνο που σπατάλησα αρκετές ώρες να τον ακούσω ολόκληρο, προσπαθώντας να καταλάβω τι του βρήκαν οι προηγούμενοι. Φταίει μάλλον το κολάζ εξώφυλλο και τα ψυχεδελικά χρώματα. Φταίει ότι το συγκρότημα σταμάτησε τα χαζούλικα τραγουδάκια της δεκαετίας του ’60 και προσπάθησε να σοβαρευτεί στο στούντιο και να εκμεταλλευτεί την τεχνολογία της εποχής του. Φταίνε οι φανφάρες και οι υποσχέσεις για κάτι αλλιώτικο, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα και καλύτερο τουλάχιστον σε σχέση με το προηγούμενο “Revolver” και το επόμενο “The White Album”.

Μετά από αμέτρητα singles, συναυλίες, συνεχείς προκλήσεις λιποθυμιών και αυξήσεις τραπεζικών καταθέσεων παράλληλα με αλλαγές συμβολαίων, δικαιωμάτων και συντρόφων, η τετράδα από το Liverpool αποφάσισε να πειραματιστεί με κάθε λογής συσκευές και τερτίπια παραγωγής επιδιώκοντας το διαφορετικό. Είχε να ανταγωνιστεί την επιτυχία του συγκροτήματος - ανέκδοτο Monkees, οι οποίοι παρεμπιπτόντως είχαν 3 άλμπουμ στα τσαρτς το 1967 και μόνο με το δεύτερο κάθισαν περισσότερο στην αμερικανική κορυφή από το εν λόγω των Beatles. Ενώ με σειρά κυκλοφορίας η χρονιά είχε να δείξει: το ντεμπούτο των Doors, τους Rolling Stones με το “Between the Buttons”, το “Surrealistic Pillow” των Jefferson Airplane, τις πρώτες εμφανίσεις των Electric Prunes, Grateful Dead, Jimi Hendrix και Velvet Underground, καθώς και πανάξια άλμπουμ από Troggs, Byrds, Donovan, Frank Zappa και όλα αυτά πριν την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου που βγήκε το “Sgt. Pepper’s Lonely Heart Club Band” στην Αγγλία και μια εβδομάδα μετά στην Αμερική.

Ίσως να φταίει ότι το συγκρότημα είχε αποσυρθεί από τη σκηνή και σιγά – σιγά έμπαιναν στο ράφι της ιστορίας. Ίσως ότι ο Paul είχε την αρχική ιδέα κάτι που δεν μπορεί να οδηγήσει και στα καλύτερα αποτελέσματα. Σίγουρα όμως το διπλό A-side single “Strawberry Fields Forever” / “Penny Lane” που κυκλοφόρησε το Φεβρουάριο και η απόφαση να μην συμπεριληφθεί στο δίσκο τον κάνει φτωχότερο. Υποτίθεται ότι αυτό θα ήταν ένα ψευδώνυμο συγκροτήματος και θα ήταν το τέλειο πείραμα αν είχε κυκλοφορήσει κάπως έτσι. Σαν προσπάθεια μιας ανώνυμης μπάντας δίχως τη δυνατότητα να ηχογραφήσει επί μήνες και να επιλέξει συνεργάτες μέσα από το ακριβότερο ρόστερ της εποχής. Τα περισσότερα από τριάντα εκατομμύρια αντίτυπα που πουλήθηκαν δείχνουν ότι όποιο κι αν είναι το περιεχόμενο, αν το όνομα πουλάει απαραίτητη είναι η στρατηγική αντί για την έμπνευση.

Μισό αιώνα μετά, αδυνατώ να τοποθετήσω τον Λοχία Πιπέρι σε κάποιο ράφι της δισκοθήκης μου, παρά μόνο σε ένα από τα πάνω – πάνω που δεν με ενδιαφέρει και η υψηλή θερμοκρασία που μπορεί να πιάσει εκεί! Ίσως κιόλας να ήταν τόσο προφητικό το “When I’m Sixty-Four”, φαλακροί υπερήλικες που ακόμα ονειρεύονται λουλούδια και διακοπές στα νησιά το καλοκαίρι, εγγόνια στα γόνατά τους και την ανάγκη να τους χρειάζονται και να τους ταΐζουν! Συνεχίζω να μην καταλαβαίνω το γιατί κάθε τέτοιο κλασικό όνειρο χαμένων στιγμών ζωής πρέπει να συνοδεύεται με αυτόν τον δίσκο. Αρκεί η καταγραφή ότι όλο αυτό ήταν απλά “A Day in the Life”!




http://www.mic.gr/team/overrated
http://www.mic.gr/team/klasika-almpoym-se-ierosylo-microskopio

Popular posts from this blog

STAR.GATE – “The Dream”

Είναι καλό να μιλάς όταν έχεις κάτι να πεις. Να τραγουδάς όταν το τραγούδι σου αξίζει. Να κυκλοφορείς τη μουσική σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να δείχνεις ότι γουστάρεις αυτό που κάνεις, ότι το δούλεψες μέχρι να το λατρέψεις και μετά το έστειλες έξω στον κόσμο να κάνει το ταξίδι του. Αυτό είναι ευδιάκριτο στο νέο “Miracle” των Star.Gate από τη Θεσσαλονίκη. Η μπάντα που είναι γνωστή για τις άριστες melodic metal συνθέσεις της έχει κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ από το 2004. Το πρώτο κι ομώνυμο, σε κλασικά Heavy Metal μονοπάτια, την αναγέννησή τους “Reborn” εννιά χρόνια μετά όπου τονίσανε τον neoclassical και power metal – hard rock ήχο τους όπως και στο επόμενο “Longing for Light” του 2016, για να φτάσουν σήμερα στο όνειρό τους “The Dream”. Εδώ κάνουν πραγματικότητα αυτά που έδιναν λίγο – λίγο όλα αυτά τα χρόνια. Με ωριμότητα, μεστές συνθέσεις και παραγωγή που αναδεικνύει τα τραγούδια τους, παρουσιάζουν ένα έργο σύγχρονου melodic metal με αρκετές πινελιές συμφωνικ

Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier

ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier Δημήτρης Τσιρώνης Σεπτέμβριος 2, 2020 Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier https://open.spotify.com/episode/5jG5tT0G85FxY0QkwyDV2M Στο δωδέκατο επεισόδιο των Beater Casts, ο Δημήτρης Τσιρώνης σου διαβάζει απόσπασμα από το βιβλίο «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier. «Εσάς; Τι θα σας έλειπε περισσότερο, αν ήταν να χαθεί για πάντα από τη ζωή σας;» Αυτό αναρωτιέται η διακεκριμένη ανθρωπολόγος Françoise Héritier (Φρανσουάζ Εριτιέ) συνθέτοντας σταδιακά ένα μωσαϊκό μικρών προσωπικών «τίποτε», με τον αναγνώστη να βρίσκει τον εαυτό του τρώγοντας πεταλίδες πλάι στο κύμα, βγάζοντας ένα πετραδάκι από το παπούτσι του, παλεύοντας στα ψεύτικα με έναν φίλο, χουζουρεύοντας το πρωί στο κρεβάτι. (από την περιγραφή του βιβλίου) Το Αλάτι Της Ζωής Γράμμα σε έναν φίλο Heritier, Francoise Εκδόσεις: Κέλευθος Σελίδες: 128 Επιμελητής: Παπαγιαννοπούλου, Δέσποινα Ημερομηνία Έκδοσης: 16/4/2013 Μουσική Miles Davis – Rubberban

Σεπτέμβριος 2020 Κάτι καλό να ακούσω;

Pedro Rebelo - Listen to me/Auditório (Crónica, 2020) Ο Πέτρος ο Ρέμπελος είναι ένας Πορτογάλος ακαδημαϊκός καλλιτέχνης. Δημιουργεί κι εκθέτει τα ηχητικά του έργα σε διάφορα σύγχρονα μέρη ολόκληρου του κόσμου. Στη δεκαετία του 2000 είχαν εμφανιστεί και κάποιες πιανιστικές συνθέσεις κι ερμηνείες του σε λιγότερο πειραματικές jazz φόρμες. Τον Σεπτέμβριο του 2020 μέσω της Crónica κυκλοφορούν δύο νέα έργα του. Το πρώτο απευθύνεται στην ελίτ των συλλεκτών φυσικής μορφής μουσικής με τίτλο «Auditório» σε μία εξεζητημένη βινυλιακή έκδοση σε κουτί συνοδευόμενη από μεταξοτυπία και βιβλιαράκι (όχι καταθέσεων!). Η πρώτη πλευρά περιλαμβάνει την επανασύνθεση μέρους περσινού installation στη Λισσαβώνα με χρήση νέου ηχητικού υλικού της αρχικής που μέρος της παρουσιάζεται στη δεύτερη πλευρά. Η επόμενη κυκλοφορία παρουσιάζεται με τον τίτλο «Listen to me» κι έρχεται σε απλή κασετούλα για θνητούς. Περίεργοι ήχοι από μηχανήματα, επιπλέον εφέ, εναλλαγή ταχυτήτων και ηχητικές καταστάσεις που επιμηκύνονται σε