Skip to main content

Default Standard Records: Μια νέα ψηφιακή δισκογραφική στην μουσική εντροπία

 Default Standard Records: Μια νέα ψηφιακή δισκογραφική στην μουσική εντροπία

 

Στις 14 Φεβρουαρίου αποφάσισα να ξεκινήσω ένα ακόμα (ψηφιακό) label, την Default Standard Records. Βασισμένο πάνω σε μία σκέψη της δημοκρατικής κυκλοφορίας μουσικής αλλά και μη-μουσικής. Μετά το πρώτο ανοιχτό κάλεσμα σε τρεις αντίστοιχες ομάδες στο Facebook την ημέρα της απόφασης και μια μικρή έρευνα ελαχίστων ονομάτων, ακολούθησε μια εκτενής σειρά κυκλοφοριών. Για την ακρίβεια μέσα σε ένα μήνα (30 μέρες) ετοιμάστηκαν και βγήκαν ψηφιακά 30 ολοκληρωμένες δουλειές αλλά και μεμονωμένα κομμάτια που αποτελούσαν νέες (ή έτσι δηλώθηκαν) συνθέσεις. Μαζί και 10 επανακυκλοφορίες από το πρόσφατο ή πολύ μακρινό παρελθόν (λατρευτή συνήθεια και με την 1tracktape).

Σκοπός της Default Standard Records ήταν (κι ίσως παραμείνει) να δώσει το έναυσμα σε μουσικούς και σχήματα, από το χώρο της noise, non-music, dark ambient, electronic experimental και λοιπά σκηνής να παρουσιάσουν το έργο τους χωρίς κανόνες και περιορισμούς. Αφήνοντας στην άκρη μόνο ακραίες πολιτικές και κοινωνικές απόψεις, φόβους και μίση. Επίσης πίσω από αυτή τη σκέψη και τον πολύωρο κι ημερήσιο κόπο ήταν να αποδείξει σε όλους τους δημιουργούς ότι ακόμα κι αν κανένας δεν πιστεύει σε σένα, αν εσύ πιστεύεις στον εαυτό σου και σ’ αυτό που δημιουργείς, ξεκίνα και κάντο μόνος σου. Δικτυώσου, βρες κοινούς συνοδοιπόρους, παρουσίασε τον εαυτό σου δίπλα σε άλλους ομοίους σου στον τρόπο σκέψης και προβολής. Το πιθανότερο είναι ότι κανένας δεν θα δωρίσει κάτι στο ήδη δωρεάν έργο σου και ακόμα λιγότερο πιθανόν ν’ αγοράσει κάτι ψηφιακά όσο το κοινό παραμένει κάτω από τετραψήφια νούμερα (ναι, είναι όλα αριθμοί που ερμηνεύονται, ακόμα και χωρίς γνώσεις analytics). Έτσι συνέβη και σε αυτή την περίπτωση στον πρώτο μήνα της.

Η ανταπόκριση με αποστολή υλικού όμως ήταν μεγάλη. Την ίδια στιγμή, χωρίς να δημιουργηθούν εγγραφές στο discogs ή πληρωμένες καταχωρήσεις, οι ακόλουθοι στο bandcamp (βασική πλατφόρμα παρουσίασης) ήταν λιγότεροι κι από τους συμμετέχοντες. Ελάχιστοι προώθησαν το ίδιο το έργο τους και ακόμα λιγότεροι ήταν ανοιχτοί σε συνέχεια της επικοινωνίας με το label. Σε ένα χώρο που βρίθει από ονόματα, ψευδώνυμα, ηλεκτρονικές αποστολές υλικού, εκατοντάδες ημερήσιες κυκλοφορίες, ψηφιακό χάος και συνεχή πληροφόρηση, η συνέχεια του καλλιτεχνικού δρόμου πέρα από την ηχητική ολοκλήρωση ήταν μηδαμινή. Ο θόρυβος (noise) έχει ξεπεράσει τον ήχο και την εικόνα και βρίσκεται μπροστά σε κάθε προσπάθεια ενημέρωσης κι επικοινωνίας. Έγιναν post σε ομάδες (πράξη που αγγίζει τα όρια του spam πια), στάλθηκαν μηνύματα σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που λατρεύουν να ανακαλύπτουν νέους ήχους και δημιουργήθηκαν απλές εστίες πληροφόρησης σε κοινωνικά δίκτυα.

 

Συμπερασματικά, η Default Standard είναι ακριβώς η ιδέα ότι μπορείς να καταφέρεις ν’ ακουστείς και να κυκλοφορήσεις ένα ολοκληρωμένο έργο, αρκεί να είσαι τίμιος με εσένα, τους ομοίους (στο χώρο της μουσικής και των ιδεών) αλλά και με τον κόσμο ολάκερο. Κάτι που σήμερα παρουσιάζεις ψηφιακά, το πιθανότερο είναι ότι θα βρίσκεται για πολύ καιρό, ίσως περισσότερο απ’ ότι ο καθένας αντέξει, εκεί έξω. Μέσα στο χάος (και τον θόρυβο) της πληροφορίας θα βρίσκεσαι κι εσύ. Κι υπάρχουν πολλοί που διψάνε ν’ ακούσουν κάτι καινούργιο, τόσο από χρονιά ηχογράφησης όσο κι απ’ το έτος πρώτης ακρόασης για τους ίδιους. Είναι μια κοινότητα, που ο ρόλος του ανεξάρτητου μουσικού δεν σταματάει όταν κάνει το τελικό export στο DAW. Κι αυτό αρχίζει από ηχογραφήσεις σε κυλίνδρους πριν από έναν αιώνα και φτάνει στις δουλειές που στηρίζονται σε παραμορφώσεις τυχαίων ηχητικών δειγμάτων λίγο δευτερολέπτων που εξελίσσονται σε ambient αέναα πεδία με μπλε εξώφυλλα (θάλασσας ή ουρανού).

Μετά τον πρώτο μήνα δεν θα υπάρξουν καινούργια ανοιχτά καλέσματα ή προσωπικές προσκλήσεις. Μόνο συζητήσεις κι εναύσματα με ανθρώπους που τυχαίνει να υπάρχει κάποια επικοινωνία. Μακάρι να συνεχίσουν να ξεφυτρώνουν νέα labels με ταυτότητα όχι μόνο ηχητική αλλά και συνεργατική. Ακόμα και στηριγμένα πάνω στην πιο πρωτόλεια ιδέα: αν δεν υπάρχει κάποιος να πιστέψει σε σένα, τότε σου έμεινε μόνο ο εαυτός σου. Κάντο μόνος σου. Αλλά στο καράβι που θα ρίξεις στα φουρτουνιασμένα νερά είναι καλά να’ χεις παρέα. Οπότε κάντο (και) για τους άλλους ταξιδιώτες και θαλασσοδαρμένους. Με τους λίγους που προτάθηκε ή συζητήθηκε η παράλληλη πορεία, τόσο σε τομέα οργανωτικό όσο και επιλογής και διαχείρισης του λογαριασμού, δεν έγινε ποτέ δεύτερη κουβέντα. Περίεργοι καιροί κι ιστορικές επαναλήψεις, θα έλεγε κάποιος που αρέσκεται σε drone ηχοτοπία.

Υπάρχουν ήδη άλλα τόσα νούμερα έτοιμα προς κυκλοφορία. Τα θετικά πρόσημα (ή μάλλον αυτά με το σύμβολο #) πριν τον αριθμό στην Default Standard αποτελούν νέα πονήματα. Τα αρνητικά πρόσημα μπροστά απ’ τον αριθμό της κάθε κυκλοφορίας αφορούν επανακυκλοφορίες που συνήθως έχουν πολύ περισσότερο κόπο έρευνας και εκ νέου παραγωγής ενός παρατημένου ή χαμένου άλμπουμ. Το πείραμα συνεχίζει στα γνώριμα και μοναχικά μονοπάτια. Μακάρι να βρεθούν συνοδοιπόροι, άνθρωποι που θα ζητήσουν την έκπληξη και τη συνεργασία χωρίς απώτερους αφελής σκοπούς. Μόνο για τη σημερινή καταγραφή των ιδεών. Είναι κρίμα ο χρόνος που σπαταλιέται να είναι τόσο λίγος για τη δημιουργία μιας ηχητικής παραγωγής (ελέω software) κι ακόμα λιγότερος για την επικοινωνία μεταξύ μας. Στην τελική, αυτό δεν υπακούει καν στο ματαιόδοξο σχέδιο ή ελπίδα του δημιουργού κάθε μορφής τέχνης.

Αυτή η δημοκρατία του θορύβου είναι άγνωστο πόσο θα συνεχίσει να στέλνει ειδοποιήσεις κάθε μέρα για κάτι καινούργιο. Ο χρόνος είναι μια παράγκα που σε νευριάζει όταν μπαίνει το φως του ήλιου το πρωί αλλά παράλληλα σε γλυκαίνει με τη ζέστη του μετά από μια δύσκολή ή βαρετή νύχτα. Το σίγουρο είναι ότι όσο υπάρχουν άνθρωποι (δήμος) με θέληση να κυβερνήσουν το κράτος, ο θόρυβος κι η μη-μουσική θα ‘ναι εκεί έξω, διαθέσιμα κι ελεύθερα προς ακρόαση. Κι όσο αναφορά την έμπνευση του ονόματος Default Standard… δεν έχει υπάρξει ακόμα φυσική κυκλοφορία σε κονσέρβα εποχής (ατυχής μεταφορά ίσως;) οπότε ερευνήστε το ή ερμηνεύστε το κατά βούληση!

https://defaultstandard.bandcamp.com

Popular posts from this blog

STAR.GATE – “The Dream”

Είναι καλό να μιλάς όταν έχεις κάτι να πεις. Να τραγουδάς όταν το τραγούδι σου αξίζει. Να κυκλοφορείς τη μουσική σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να δείχνεις ότι γουστάρεις αυτό που κάνεις, ότι το δούλεψες μέχρι να το λατρέψεις και μετά το έστειλες έξω στον κόσμο να κάνει το ταξίδι του. Αυτό είναι ευδιάκριτο στο νέο “Miracle” των Star.Gate από τη Θεσσαλονίκη. Η μπάντα που είναι γνωστή για τις άριστες melodic metal συνθέσεις της έχει κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ από το 2004. Το πρώτο κι ομώνυμο, σε κλασικά Heavy Metal μονοπάτια, την αναγέννησή τους “Reborn” εννιά χρόνια μετά όπου τονίσανε τον neoclassical και power metal – hard rock ήχο τους όπως και στο επόμενο “Longing for Light” του 2016, για να φτάσουν σήμερα στο όνειρό τους “The Dream”. Εδώ κάνουν πραγματικότητα αυτά που έδιναν λίγο – λίγο όλα αυτά τα χρόνια. Με ωριμότητα, μεστές συνθέσεις και παραγωγή που αναδεικνύει τα τραγούδια τους, παρουσιάζουν ένα έργο σύγχρονου melodic metal με αρκετές πινελιές συμφωνικ

Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier

ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier Δημήτρης Τσιρώνης Σεπτέμβριος 2, 2020 Beater Cast: «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier https://open.spotify.com/episode/5jG5tT0G85FxY0QkwyDV2M Στο δωδέκατο επεισόδιο των Beater Casts, ο Δημήτρης Τσιρώνης σου διαβάζει απόσπασμα από το βιβλίο «Το Αλάτι της Ζωής» της Françoise Héritier. «Εσάς; Τι θα σας έλειπε περισσότερο, αν ήταν να χαθεί για πάντα από τη ζωή σας;» Αυτό αναρωτιέται η διακεκριμένη ανθρωπολόγος Françoise Héritier (Φρανσουάζ Εριτιέ) συνθέτοντας σταδιακά ένα μωσαϊκό μικρών προσωπικών «τίποτε», με τον αναγνώστη να βρίσκει τον εαυτό του τρώγοντας πεταλίδες πλάι στο κύμα, βγάζοντας ένα πετραδάκι από το παπούτσι του, παλεύοντας στα ψεύτικα με έναν φίλο, χουζουρεύοντας το πρωί στο κρεβάτι. (από την περιγραφή του βιβλίου) Το Αλάτι Της Ζωής Γράμμα σε έναν φίλο Heritier, Francoise Εκδόσεις: Κέλευθος Σελίδες: 128 Επιμελητής: Παπαγιαννοπούλου, Δέσποινα Ημερομηνία Έκδοσης: 16/4/2013 Μουσική Miles Davis – Rubberban

Σεπτέμβριος 2020 Κάτι καλό να ακούσω;

Pedro Rebelo - Listen to me/Auditório (Crónica, 2020) Ο Πέτρος ο Ρέμπελος είναι ένας Πορτογάλος ακαδημαϊκός καλλιτέχνης. Δημιουργεί κι εκθέτει τα ηχητικά του έργα σε διάφορα σύγχρονα μέρη ολόκληρου του κόσμου. Στη δεκαετία του 2000 είχαν εμφανιστεί και κάποιες πιανιστικές συνθέσεις κι ερμηνείες του σε λιγότερο πειραματικές jazz φόρμες. Τον Σεπτέμβριο του 2020 μέσω της Crónica κυκλοφορούν δύο νέα έργα του. Το πρώτο απευθύνεται στην ελίτ των συλλεκτών φυσικής μορφής μουσικής με τίτλο «Auditório» σε μία εξεζητημένη βινυλιακή έκδοση σε κουτί συνοδευόμενη από μεταξοτυπία και βιβλιαράκι (όχι καταθέσεων!). Η πρώτη πλευρά περιλαμβάνει την επανασύνθεση μέρους περσινού installation στη Λισσαβώνα με χρήση νέου ηχητικού υλικού της αρχικής που μέρος της παρουσιάζεται στη δεύτερη πλευρά. Η επόμενη κυκλοφορία παρουσιάζεται με τον τίτλο «Listen to me» κι έρχεται σε απλή κασετούλα για θνητούς. Περίεργοι ήχοι από μηχανήματα, επιπλέον εφέ, εναλλαγή ταχυτήτων και ηχητικές καταστάσεις που επιμηκύνονται σε