Skip to main content

Paul “The Ripper” Stretch

Paul “The Ripper” Stretch

Ένας εφιάλτης των σύγχρονων μουσικών, μια φανταστική ιστορία διάσημων αυτοκτονιών κι ένα ηχητικό ντοκουμέντο. Του Δημήτρη Τσιρώνη

 

Ήταν μια παράξενη σύμπτωση. Όπως οι περισσότερες που φυσικά ονομάζονται έτσι. Πέρασε λίγος χρόνος μέχρι να συνειδητοποιήσουν ότι οι αυτοκτονίες των μουσικών συνδέονταν με ένα καινούργιο λογισμικό.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Παύλος βρήκε τα μικρά δισκάκια του πατέρα του. Με περιέργεια ξεκίνησε ένα ένα να τα τοποθετεί στο παλιό φορητό πικάπ του παππού του. Μέχρι που έφτασε σε ένα τραγούδι με τον τίτλο “Jolene”. Εκεί βρήκε το λάθος στην εκτύπωση κι αρχικά πίστεψε ότι έγινε πλούσιος με μία τυχαία mispress έκδοση που ανέγραφε 45 στροφές αλλά έπαιζε στις 33. Ο Παύλος ρίπαρε το τραγούδι στις “σωστές” στροφές κι όλα άρχισαν σιγά σιγά να ξετυλίγονται.

Πρώτος αυτοκτόνησε ο Tim Hecker, ήταν μια δυσάρεστη στιγμή για την παγκόσμια ambient κοινότητα των μουσικών. Δεν ήταν δύσκολο να καταλάβει ο λιγάκι υποψιασμένος ακροατής ότι αυτές οι ατμόσφαιρες που κυλάνε έτσι αργά και μυσταγωγικά προέρχονται από κάποια άλλα τραγούδια, συχνά πολύ γνωστά. Αυτό σήμαινε ότι ακόμα και αυτοί οι τόσο “ψαγμένοι” παραγωγοί καταλήγουν στις εύκολες λύσεις τύπου “Bohemian Rhapsody”, “Take On Me” ή και ενίοτε στον μεγάλο μουσικοσυνθέτη Bieber. Όταν αυτοκτόνησε ο William Basinski το θέμα άρχισε να απασχολεί περισσότερα τις μουσικές tabloids.

Ólafur Arnalds 

Ο Παύλος είχε εργασία στο μεταπτυχιακό τη δημιουργία ενός νέου λογισμικού μέσω της απλούστατης πλατφόρμας Android Studio. Αρχικά έκανε ένα mockup πείραμα έχοντας στο μυαλό του εκείνο το τραγουδάκι της υπερήλικης Dolly Parton. Η ιδέα του ήρθε όταν χτύπησε στο κινητό του η είδηση ότι η γνωστή ερμηνεύτρια φωτογραφήθηκε να κάνει το εμβόλιο για την προστασία απ’ τον κορονοϊό. Έτσι ο Παύλος θυμήθηκε το “Jolene” που τόσο του άρεσε να παίζει πιο σιγά και με μια μικρή αναζήτηση στο youtube βρήκε πάμπολλες “εκτελέσεις” hit songs παιγμένες 80% πιο αργά. PaulStretch λεγόταν το διάσημο plugin που τόσοι και τόσοι χρησιμοποιούσαν την τελευταία δεκαετία. Αυτός το μόνο που σκέφτηκε και εφάρμοσε σε λίγη ώρα ήταν την αντίστροφη διαδικασία!

Το μεγαλύτερο σοκ ήταν η αυτοκτονία του Ólafur Arnalds! Ο καλλιτέχνης που είχε βγάλει στην Decca δίσκους σύγχρονης πιανιστικής μουσικής, με τα αμέτρητα κονσέρτα και τη συνοδεία ορχήστρας ήταν απ’ τους πρώτους που ενσωμάτωσε στις ηχογραφήσεις τεχνικές PaulStretch. Φυσικά, όπως τόσοι άλλοι, ποτέ δεν σκέφτηκε να δημοσιοποιήσει τον τρόπο παραγωγής των μελαγχολικών του ασμάτων. Ούτε ο Nils Frahm το ήξερε, ή τουλάχιστον έτσι δήλωσε για να δικαιολογήσει την αδυναμία ν’ αφαιρέσει τη ζωή του.

 

Η εφαρμογή του μεταπτυχιακού φοιτητή Παύλου από τη Θεσσαλονίκη πήρε τα εύσημα των καθηγητών του και τελικό βαθμό “10”. Αρχικά την ανέβασε στο GitHub και τη δημοσιοποίησε στο προφίλ του στο LinkedIn. Δεν χρειάστηκε πολύ να γίνει viral όταν ένα τοπικό μουσικό portal της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έκανε ένα άρθρο γι’ αυτό. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Πρόσφατη ιστορία. Έτσι κι αλλιώς πάνε χρόνια πολλά που έχουν να απασχολήσουν τον μουσικό τύπο αυτοκτονίες συνθετών. Και σίγουρα η πρώτη φορά που οφείλονταν σε ευθιξία και καλλιτεχνική ανησυχία. Η εφαρμογή του Παύλου ονομάστηκε RewindStretch (by Paul Salonikios) και στον διεθνή τύπο παρουσιάστηκε ως η νεκρανάσταση του Charles Manson στην ψηφιακή εποχή.

(Η ιστορία είναι φανταστική και η επιλογή των καλλιτεχνών το ίδιο. Η συνοδευτική ψηφιακή κασέτα 60 λεπτών με τίτλο “Bohemian PaulStretchody” είναι ενδεικτική των δυνατοτήτων του PaulStretch και είναι το μόνο εφέ που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία της από τα κομμάτια (αυτούσια): “Bohemian Rhapsody”, “Stairway to Heaven”, “Let It Be”, “Take On Me”, “El Diablo” και “Fuego”.)

Popular posts from this blog

Beater Cast: «O μετρ και η Μαργαρίτα» του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ

Στο έβδομο επεισόδιο των Beater Casts, ο Δημήτρης Τσιρώνης σου διαβάζει απόσπασμα του μυθηστορήματος  «O μετρ και η Μαργαρίτα», μια σατιρική και τρομερά επιδραστική για τα επόμενα χρόνια στον τομέα της λογοτερχνίας έκδοση του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, βασισμένη στο έργο «Φάουστ» του Γκαίτε. Όταν ο διάβολος αποφασίζει να εμφανιστεί στη Μόσχα, με σάρκα και οστά, διαλέγει για την ακολουθία του δύο δαίμονες, μια γυμνή κοπέλα, και μια μεγάλη μαύρη γάτα που μιλάει, περπατάει στα πισινά της πόδια, καπνίζει μόνο πούρα, και καθαρίζει τους λογαριασμούς της μ ένα αυτόματο. Σκοπός του είναι να αναστατώσει τα πάντα με τις αναρχικές φάρσες που σκαρώνει, ξυπνώντας μέσα στους ανθρώπους τον χειρότερο εαυτό τους. Στο πέρασμά του, τα φρενοκομεία γεμίζουν, οι δυνάμεις του νόμου και της τάξης παραλύουν, οι άνθρωποι εξευτελίζονται. Μέσα σ αυτόν τον χαλασμό, μόνο δύο πλάσματα μένουν όρθια: ο Μαιτρ, που είναι ολόψυχα αφοσιωμένος στην αναζήτηση της αλήθειας, και η αγαπημένη του Μαργαρίτα. (Απ...

Αφιέρωμα NIGHTSTALKER

Εν όψει της νέας επερχόμενης κυκλοφορίας των Nightstalker, οι Δημήτρης Τσιρώνης και Φώτης Σταυρόπουλος επιμελήθηκαν ένα αφιέρωμα για τους ζωντανούς θρύλους που συνεχίζουν να κρατούν το σκήπτρο στη σκηνή εδώ και χρόνια. Με πληροφορίες που αντλήθηκαν από τα μέλη της μπάντας και όχι μόνο,  οι Δημήτρης και Φώτης δημιούργησαν ένα αφιέρωμα - οδηγό για παλιούς και νέους φαν της μπάντας. Κατσιρέας Χρήστος Αρχισυντάκτης Μερος 1ο   NIGHTSTALKER – Μια μηχανή ταχείας έκρηξης και βραδείας καύσης (Πρώτη Δεκαετία) Οι καλύτερες ιστορίες είναι αυτές που έχουν μέσα πολλή μουσική, πολύ κέφι, πολλούς φίλους, πολλά ταξίδια και χιλιόμετρα, αναποδιές και χαρές, δυσκολίες κι ευκολίες, αλκοόλ, καπνούς, ιδρώτα και περισσότερο αλκοόλ, καπνούς και ιδρώτα. Κάπως έτσι μερικοί από εμάς γνωρίσαμε πριν σχεδόν τρεις δεκαετίες τους Nightstalker . Ήταν ο χειμώνας του 1991, Γενάρης, η Θεσσαλονίκη κλασικά κρύωνε και τι καλύτερο από μια διοργάνωση συναυλίας με τη μορφή του Φεστιβάλ ...

Βόλτα στις καλύτερες μπιραρίες της Θεσσαλονίκης!

Όλες οι ώρες είναι καλές για να απολαύσεις μια μπίρα στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Υπάρχουν τόσα μαγαζιά που αν κάνεις μια βόλτα τυχαία, θα συναντήσεις αρκετές μπιραρίες. Κάποιες όμως έχουν ιστορία και μαζί τεράστια ποικιλία, απίθανα συνοδευτικά πιάτα και κατάλληλη μουσική για να περάσεις μερικές χαρούμενες ώρες, μόνος ή με παρέα. Πάμε να περπατήσουμε; Ζύθος Είσαι στην παραλιακή και βολτάρεις. Διψάς και πεινάς. Μπροστά σου το λιμάνι, πίσω σου ο Λευκός Πύργος. Που να πας; Φυσικά ξεκινάς από τα Λαδάδικα. Εκεί θα συναντήσεις την παλαιότερη μπιραρία της πόλης που δημιούργησε μια διαφορετικά μοναδική παράδοση στο χώρο και μπορείς να δοκιμάσεις κι εξαιρετικό κρασί. Ο  Ζύθος  είναι κάτι παραπάνω, είναι ένα ζυθεστιατόριο και βρίσκεται στην αρχή της Κατούνη. Έχει μπίρες φρέσκιες, μπίρες μπουκάλι, μπίρες χωρίς αλκοόλ και έναν ατέλειωτο κατάλογο να μελετήσεις! Κατούνη 5, Λαδάδικα Τηλ.: 2310 540284 ______________________ Beer O’ Clock Ανεβαίνεις λίγο πιο πάνω στην ...